Ми відремонтуємо Ваш акумулятор: протестуємо його ми поговоримо про те… ні, ми запропонуємо конкретний шлях до того, щоб кардинально зменшити вартість перетворення велосипеда в електровелосипед.
Ні для кого не секрет, що найдорожчою частиною будь-якого електронабору для створення електровелосипеда є акумулятор. До речі, він найчастіше вимагає заміни при тривалій експлуатації велосипеда з мотором. Отже, сьогодні ми поговоримо про те, як самостійно можна зробити літієву акумуляторну батарею, яка буде набагато дешевшою за готові. Для цього ми розглянемо, як її можна зробити своїми руками. Ми розглянемо всі етапи, починаючи від вибору елементів до остаточного складання.
Спочатку намітимо, що нам знадобиться для збирання акумулятора. Можливо, ознайомившись зі списком, деякі любите помайструвати вже на цьому етапі зрозуміють, що «Овчинка вичинки не варта»… Причому, як правило, з першого разу не все відразу ідеально виходитиме і доведеться дещо з комплектуючих закуповувати у великих кількостях. Про це ніколи не варто забувати. Отже, нам знадобляться:
-Акумулятори 18650 чи останні розробки – елементи Panasonic 21700;
-BMS (Battery Management System) – плата, без якої не обходиться жодна сучасна батарея – вона забезпечує захист та довговічність роботи АКБ;
-Нікельова смуга;
-індикатор рівня заряду батареї (можна використовувати звичайний побутовий мультиметр);
-Вимикач (може бути найпростіша кнопка, що розмикає контакти); -тримач акумуляторної батареї 18650 (дуже зручна штука! Хоча і не обов'язкова);
-Гвинти 3M x 10 мм;
-Апарат точкового контактного зварювання;
-3D-принтер ( це – в ідеалі! Без нього обійтися точно – можна); -Стріппер (інструмент для зняття ізоляції); -Фен; -Мультиметр;
-Зарядний пристрій для літій-іонних батарей;
-Захисні окуляри;
- Діелектричні рукавички;
Деякі інструменти можна замінити більш доступними. Крок перший і дуже затратний: вибір акумуляторів Насамперед потрібно вибрати правильні акумулятори, з яких ми і збиратимемо наше дітище. На ринку представлені різні елементи від $1 до $10. На нашу думку найкращі акумулятори виготовляють під брендами Panasonic, Samsung, Sanyo і LG - вони дещо дорожчі за інших, але зарекомендували себе гарною якістю і стабільними характеристиками. Звичайно, є ще Yamaha та інші… але вони знаходяться в абсолютно іншому ціновому сегменті. Майте на увазі, що дуже дешеві елементи свідомо погано триматимуть заряд і до того ж пожежонебезпечні.
Погляньмо на акумулятори фірми Panasonic ємністю 3400 мА*ч. Крок другий: вибір нікелевої смуги Для з'єднання окремих елементів та його секцій потрібні нікелеві смужки. На ринку представлені два продукти: нікельовані металеві та нікелеві смуги. Ми радимо використовувати саме нікелеві смуги. Вони дорожчі, але мають низький опір, а отже, менше гріються, що позитивно вплине на термін служби батарей. Крок третій: точкове зварювання або паяння. Для з'єднання батарей є два способи: паяння та точкове зварювання. Найкращий вибір - однозначно - точкове зварювання. При точковому зварюванні батарея не перегрівається. Але апарат для зварювання коштує від 400 до 3000 дол. залежно від рівня.
Під час паяння до мінімуму зведіть контакт паяльника з батареєю. Краще використовувати потужний паяльник (від 80 Вт) та швидко припаяти, ніж розігрівати місце припою. Крок четвертий: перевірка батарей Перед компонуванням батареї з елементів необхідно перевірити окремо кожну з них. Напруга на батареях має бути приблизно однаковою. У нових якісних батарей напруга становить 3,5 - 3,7 В. Такі батареї можна з'єднувати, але краще попередньо вирівняти напругу за допомогою зарядного пристрою. У БО батарей різниця напруг буде ще більша і там треба буде попрацювати над ними. Але цей варіант ми взагалі не розглядаємо. Крок п'ятий: розрахунок батарей Допустимо, нам потрібний акумулятор 48В 17А*ч. Потрібно поєднати елементи: 3,7Вх13шт = 48,1В (послідовно) 13S 3,4 А * год х5секц. = 17А * год (паралельно) Місткість одного елемента 18650 становить 3400 мАг. З цього виходитимемо. Один елемент має середню напругу 3,7 В. Щоб отримати 48В потрібно з'єднати послідовно тринадцять елементів. Позначається така сполука схематично буквою S, у разі - 13S. Маємо секцію з характеристиками 3,400 А*год та 48В. Отже, для отримання потрібних параметрів ємності потрібно 5 секцій (кожна з 13 послідовно з'єднаних елементів), з'єднати між собою паралельно (5Р). Готовий пакет має позначення семи 13S5P. Крок шостий: збирання батареї Для складання батареї стандартно використовують спеціальні пластикові комірки. Пластикові осередки мають ряд переваг перед з'єднанням їх, наприклад, за допомогою клейового пістолета. 1. Легке складання будь-якої кількості. 2. Між акумуляторами залишається простір для вентиляції. 3.Забезпечується велика вібро- та удароміцність. Осередки збирають за принципом LEGO (усі ми в дитинстві недарма грали в цей чудовий конструктор!) Кожну секцію набирають одним полюсом вгору. Першу - плюсом угору, наступні - мінусом вгору і так чергуємо секції по черзі різними полюсами. Зверху накриваємо, вірніше вставляємо кришку з осередків, подібну до нижньої.
Крок сьомий: зварювання Відрізаємо нікелеві смуги потрібної довжини, для паралельного з'єднання, із запасом 10 мм. Відрізаємо десять смужок для послідовного з'єднання секцій, що вийшли. Процес ретельний, потрібно набити руку неодноразовими тренуваннями. Думаю, що у багатьох вже просто руки сверблять спробувати цей процес самостійно!
Розташування осередків буде у кожного індивідуальним, залежно від форми, яку вам потрібно зробити в акумулятора. Крок восьмий: BMS (Battery Management System) Спочатку трохи розберемося, що таке BMS. BMS (Battery Management System) – це електронна плата, яка ставиться на акумуляторну батарею з метою контролю процесу заряду/розряду, контролю стану акумулятора та його елементів, контролю температури, кількості циклів заряду/розряду, захисту складових акумуляторної батареї. Система керування та балансування забезпечує індивідуальний контроль напруги та опору кожного елемента акумулятора, розподіляє струми між складовими акумуляторної батареї під час зарядного процесу, контролює струм розряду, визначає втрату ємності від дисбалансу, гарантує безпечне підключення/відключення навантаження. Це – в ідеалі. На основі даних BMS виконує балансування заряду осередків, захищає акумулятор від короткого замикання, перевантаження по струму, перезаряду, перерозряду (високої і надмірно низької напруги кожного осередку), перегріву і переохолодження. Функціональність BMS дозволяє не лише покращити режим експлуатації акумуляторних батарей, а й максимально збільшити термін їхньої служби. Важливими параметрами при підборі такої плати є кількість послідовно з'єднаних секцій, у даному випадку 13S, і максимальний розрядний струм, допустимо 25 А.
Припаюємо плату до кінців батареї згідно зі схемою, що додається до плати. Тепер потрібно встановити індикатор заряду батареї, вимикач індикатора та роз'єм для підключення заряджання та навантаження. Отже, ми провели нас по всіх етапах збирання батареї, від вибору матеріалу до остаточного збирання. Ну, а вам самим вирішувати - ризикнути і зробити акумулятор самостійно або придбати вже готовий. Ми поговоримо про те… ні, ми запропонуємо конкретний шлях до того, щоб кардинально зменшити вартість перетворення велосипеда на електровелосипед. Ні для кого не секрет, що найдорожчою частиною будь-якого електронабору для створення електровелосипеда є акумулятор. До речі, він найчастіше вимагає заміни при тривалій експлуатації велосипеда з мотором. Отже, сьогодні ми поговоримо про те, як самостійно можна зробити літієву акумуляторну батарею, яка буде набагато дешевшою за готові. Для цього ми розглянемо, як її можна зробити своїми руками. Ми розглянемо всі етапи, починаючи від вибору елементів до остаточного складання.
Для з'єднання окремих елементів та його секцій потрібні нікелеві смужки. На ринку представлені два продукти: нікельовані металеві та нікелеві смуги. Ми радимо використовувати саме нікелеві смуги. Вони дорожчі, але мають низький опір, а отже, менше гріються, що позитивно вплине на термін служби батарей. Крок третій: точкове зварювання або паяння Для з'єднання батарей є два способи: паяння та точкове зварювання. Найкращий вибір - однозначно - точкове зварювання. При точковому зварюванні батарея не перегрівається. Але апарат для зварювання коштує від 400 до 3000 дол. залежно від рівня. Під час паяння до мінімуму зведіть контакт паяльника з батареєю. Краще використовувати потужний паяльник (від 80 Вт) та швидко припаяти, ніж розігрівати місце припою.
Крок четвертий: перевірка батарей Перед компонуванням батареї з елементів необхідно перевірити окремо кожну з них. Напруга на батареях має бути приблизно однаковою. У нових якісних батарей напруга становить 3,5 - 3,7 В. Такі батареї можна з'єднувати, але краще попередньо вирівняти напругу за допомогою зарядного пристрою. У БО батарей різниця напруг буде ще більша і там треба буде попрацювати над ними. Але цей варіант ми взагалі не розглядаємо. Крок п'ятий: розрахунок батарей Допустимо, нам потрібний акумулятор 48В 17А*ч. Потрібно поєднати елементи: 3,7Вх13шт = 48,1В (паралельно) 13S 3,4 А * год х5секц. =17А*ч (послідовно) Місткість одного елемента 18650 становить 3400 мАг. З цього будем исходить.
Розташування осередків буде у кожного індивідуальним, залежно від форми, яку вам потрібно зробити в акумулятора. Крок восьмий: BMS (Battery Management System) Спочатку трохи розберемося, що таке BMS. BMS (Battery Management System) – це електронна плата, яка ставиться на акумуляторну батарею з метою контролю процесу заряду/розряду, контролю стану акумулятора та його елементів, контролю температури, кількості циклів заряду/розряду, захисту складових акумуляторної батареї. Система керування та балансування забезпечує індивідуальний контроль напруги та опору кожного елемента акумулятора, розподіляє струми між складовими акумуляторної батареї під час зарядного процесу, контролює струм розряду, визначає втрату ємності від дисбалансу, гарантує безпечне підключення/відключення навантаження. Це – в ідеалі. На основі даних BMS виконує балансування заряду осередків, захищає акумулятор від короткого замикання, перевантаження по струму, перезаряду, перерозряду (високої і надмірно низької напруги кожного осередку), перегріву і переохолодження. Функціональність BMS дозволяє не лише покращити режим експлуатації акумуляторних батарей, а й максимально збільшити термін їхньої служби. Важливими параметрами при підборі такої плати є кількість послідовно з'єднаних секцій, у даному випадку 13S, і максимальний розрядний струм, допустимо 25 А. Припаюємо плату до кінців батареї згідно зі схемою, що додається до плати. Тепер потрібно встановити індикатор заряду батареї, вимикач індикатора та роз'єм для підключення заряджання та навантаження. Отже, ми провели нас по всіх етапах збирання батареї, від вибору матеріалу до остаточного збирання. Ну, а вам самим вирішувати - ризикнути і зробити акумулятор самостійно або придбати вже готовий.
У нас вы сможете приобрести качественные аккумуляторы для длительной и безотказной работы ваших электровелосипедов и не только... все наши аккумуляторы можно посмотреть здесь: https://velomoda.com.ua/catalog/akumulators.html